loading...
دفاع شخصی خرم آباد
استاد سید محمود آهوقلندری بازدید : 219 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

یک نوع تکنیک خفه کردن در دفاع شخصی:

همانطور که در تصویر میبینید حریف سعی می کند سر خود را از لای دست ما آزاد کند و دست دور گردن را رها می کند. در اینجا ما باید خیلی سریع به سراغ یقه مخالف رفته و شست را داخل برده و چهار انگشت روی آن قفل کنیم و با فشار تیغه ساعد دست به گلوی حریف فشار آورده و ایجاد خفگی نمائیم.باید توجه داشته باشیم به هیچ عنوان نباید دست حریف را که زیر کتف ما قرار دارد را رها کنیم چون در این صورت فشار لازم برای خفگی وارد نخواهد شد و حریف مهلت فرار کردن پیدا می کند.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

...................................................................................................................................

استاد سید محمود آهوقلندری بازدید : 156 سه شنبه 17 تیر 1393 نظرات (0)

تکنیک رهایی از خفگی  باضربه به "نقطه حساس " بدن:

با یک فشار دست از دستان مهاجم خلاص شوید.

.شاید این حرف برای خیلی از شما دوستان باور کردنی نباشد که میتوان با فشار و یا ضربه هر چند خیلی آرام مهاجم را زمین گیر نمود. بله واقعیت این است که با ضربه نه چندان سنگین می شود در برابر حمله مهاجم ایستاد و حتی او را زمین گیر نمود، ولی این امر مستلزم شناختن نقاط حساس بدن توسط شما عزیزان میباشد. در این پست به یک نقطه حساس و حیاتی بدن اشاره کرده و در مورد آن توضیح خواهیم داد ، با دقت به تصویر زیر نگاه کنید..

..................................................................................................

.........................................................................................................................

همانطور که میبینید فرد مهاجم به سمت گلوی فردی حمله نموده و اقدام به خفگی توسط هر دو دست مینماید. ابتداء قبل از هر کاری فرد مدافع چانه خود را به سمت گلوی خود پایین آورده تا از خفگی جلوگیری نماید ، و در ادامه با فشار پنجه دست(انگشتان) به گلوی مهاجم (نای ، حلقوم) او را به عقب هدایت مینماید. شاید از نظر شما این یک حرکت ساده باشد ولی همین فشار اندک باعث رهایی شما خواهد شد چرا که به ناحیه حیاتی و حساس بدن مهاجم فشار یا ضربه وارد نموده اید و اگر این فشار با شدت بیشتری وارد گردد باعث صدمات جبران ناپذیر و حتی مرگ فرد مهاجم می گردد. چرا که ناحیه مورد فشار دقیقا محل تنفس فرد میباشد و همانطور که میدانید اگر بدن ما به اندازه چند ثانیه بدون اکسیژن بماند مرگ را در پی خواهد داشت .

استاد سید محمود آهوقلندری بازدید : 200 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (0)

فنون پرتابی (پرتابی از روی کمر) :

بهترین وقت اجرای این تکنیک زمانی است که مهاجم به ما حمله ور شده و ما را به عقب هل میدهد،باید توجه داشت در طول اجرای این تکنیک باید سنگینی بدن ما به سمت جلو باشد.چرا که با این کار احتمال بدل شدن توسط مهاجم تا حد ممکن کم میشود:

1- مهاجم را تا حد ممکن به سمت خود بکشید .

2- دست را به دور کمر مهاجم حلقه بزنید .

3- کمی روی زانوهایتان بنشینید و مهاجم را در یک حالت نا متعادل از زمین بلند کرده و به زمین بکوبید.

دانلود کلیپ ویدیو "فن پرتابی از روی کمر"

استاد سید محمود آهوقلندری بازدید : 127 پنجشنبه 12 تیر 1393 نظرات (0)

تاریخچه دفاع شخصیای ایران

در بحث تاریخچه ورزش رزمی ایران و به طور کلی ورزشهای ایرانی اطلاعات چندان کاملی در دست نیست و تنها اطلاعات موجود از روی نگاره ها و سنگ نوشته ها و آثار و اشیاء به دست آمده مانند نگاره های تخت جمشید و طاق بستان ، نقش رستم و یا آثار ارزشمند حاصل از حفاریها مانند جام طلایی حسنلو و جام ارجان در دست است . ولیکن به نظر می رسد در چند ساله اخیر و با توجه به پیام مقام معظم رهبری نسبت به ارج نهادن و احیاء ورزشهای سنتی و اصیل ایرانی تحقیقاتی در این راستا صورت گرفته است و هرچند در گذشته محققان غربی در این مورد تحقیقات گستره ای داشته اند ولی همچون سنتهای واپسین خود در نمود دادن و معرفی تمدن عظیم ایران زمین و نقش تمدنهای این سرزمین کهن در پیشرفت تمدنهای امروزی ونیز سر منشاء بودن بازیها و ورزشهای اصیل و بومی محلی ایران در بسیاری از ورزشهای پر طرفدار امروزی بار دیگر بی مهری نشان داده اند و حق مطلب را به گونهای که باید ادا نکرده اند مثلاً کارل دیم (1962- 1882 ) محقق و نویسنده آلمانی کتاب تاریخ ورزش در جهان با توجه به اذعان نسبت به سر منشاء بودن بسیاری از بازیها و ورزشهای امروزی و حتی بازیهای المپیک در ایران زمین ولیکن در بسیاری از موارد آنگونه که باید از ایران به صراحت و آشکارا نام نبرده است .

نگاهی به ورزش رزمی در ایران باستان

در مجموع با توجه به تمدنهای طلایی که در ایران زمین شکل گرفته چه پیش از ورود آریاییها و چه پس از ورود آریاییها میتوان ایران زمین را گهواره تعلیم و تربیت نامید زیرا تشکیل و حراست و اداره تمدنهای بزرگ نیازمند مردمانی با افکار بزرگ است و در پس افکار بزرگ آموزشهای صحیح نهفته است از این رو در ایران باستان آموزشها از دوران کودکی و زیر نظر استادان ، معلمان و مربیان دانا و متبحر صورت می گرفته است .

” هرودوت ” مورخ یونانی پیش از میلاد : پارسی ها در تربیت کودکان خود بسیار کوشش می کردند کودکان تا 5 سالگی نزد مادران و سپس نزد معلمان به تحصیل می پرداختند . آنها از 5 سالگی به فرزندان خود آداب و دستورات دین زرتشت ، سواری اسب و ارابه رانی ، تیراندازی ، دویدن در مسافتهای طولانی ، تحمل سرما و گرما ، به کار بردن سلاحهای گوناگون جنگی را عادت می دهند و بزرگترین صفات ایشان مردانگی و دلاوری است ......

ورزش رزمی در نگاره ها و اشیاء باستانی به دست آمده ...

جام حسنلو


hasanlo-0706-mm4
در حال حاضریکی از قدیمی ترین اشیاء که دارای نقش و نگاره هایی از آداب و رسوم و جشن ها و مسابقات ورزشی در ایران به دست آمده است جام طلایی حسنلو میباشد. این جام طلایی با قدمت 3500 ساله حاوی مطالب بسیار ارزشمندی از ورزشها و بازیهای ورزشی ایران باستان است. ........ متن کامل>>

 

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد ورزش رزمی دفاع شخصی چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 555
  • بازدید کلی : 81,665
  • کدهای اختصاصی